marți, 23 ianuarie 2018

Mihail Neamțu la emisiunea „Nașul” (16.01.2018): România în anul centenar (II)

Partea I - Partea a II-a




Extrase:

M.N.: Viziunea lui Trump pe care eu vreau să o aduc în țara asta este viziunea unei națiuni libere de birocrație, excesele serviciilor secrete, este o viziune în care există control civil asupra serviciilor, control civil asupra instituțiilor politice, în care există presă liberă, în care el încurajează presa alternativă la cea corporatistă, cumpărată deja de marii moguli. Eu vreau să aduc în România, repet, un sistem de operare prin care atunci când apeși pe butonul numit „România” pe computerul numit „România” îți ia 30 de secunde nu 30 de minute să se desfacă primul program. De ce cred eu că se poate întâmpla asta? Pentru că eu am văzut români de succes în întreaga lume liberă, pentru că am văzut în România oameni care au elan.

M.N.: Țara mea are nevoie de un Trump patriot... Trump spune în țara lui „America first”, vreau și eu un român să spună „Romania first”. Vreau să ne amintim de sloganul lui Ionel Brătianu, „Prin noi înșine”.



M.N.: Vreau și un președinte jucător care atunci când simte că țara e în pericol merge până la capăt. Adică, repet, președintele Trump, care are probabil 14 ore pe zi de lucru în fiecare minut se uită la următoarea agendă. Dle, în condițiile în care președintele e atât de ocupat, el mai regăsește energia interioară să se ducă și se întâlnește cu ăia din Alabama, cu ăia din Michigan și are întâlniri cu 20 de mii de oameni, atenție, el e în exercițiu, nu în campanie. În mod normal, n-ar trebui să facă lucrurile astea, dar el o face pentru că simte că a făcut o promisiune și trebuie s-o onoreze. Eu văd totuși un program cam lejer [pentru președintele României] pentru situația în care ne aflăm.

M.N.: Dle, nu-i normal ca în anul Unirii, centenarul Unirii, noi să nu avem un tren care să plece de la Suceava și să aducă pasagerii, bucovinenii, românii de fapt și turiștii japonezi eventual până la Putna lui Ștefan.

Moderator: Opoziție nu avem pentru că toți liderii opoziției au toți dosare. Și dna Alina, care a fost la PNL, și ea are dosare.

M.N.: Radu Moraru, am impresia că oricine poate să facă astăzi un dosar oricui, dacă e la comandă... Pentru că știți de ce? Vreau să spun ceva. Noi avem un sistem legal și le spun telespectatorilor fiindcă sunt un om de dreapta, dar să înțeleagă de ce urlă în mine această revoltă. Radu Moraru, dacă eu mâine îmi vopsesc gardul nu ca să pun înăuntru un leopard, ci pur și simplu fac un gard și îl vopsesc. Eu dacă două ore iau un zilier și îl plătesc din buzunar, eu fac evaziune. Eu dacă mâine sunt student la Litere și vreau să fac un ban în plus că nu mă plătește pe mine Ministerul Educației ca să pot să trăiesc în București și dau niște meditații și mâine vine cineva și îmi face dosar de evaziune fiscală. Deci noi avem un sistem astăzi care e așa făcut încât oricine poate să fie penal.

M.N.: Fără diaspora nu suntem întregi, cum nu suntem întregi fără Bucovina de Nord și cum nu suntem întregi fără Basarabia. Am fost și am plâns la întâlnirea cu o urmașă, dna Nandriș, a familiei care a fost trimisă în Siberii de gheață în anii 40. Am văzut oamenii din comuna Mahala, cu peste 10 000 de locuitori români care sunt persecutați astăzi în Ucraina pe care noi vrem s-o scăpăm de Putin și așa mai departe, sunt persecutați ca români. Mi-am amintit că acum o sută de ani Iancu Flondor a dat bani din buzunarul lui ca să-i unească pe românii din Storojineț, din Mahala, din Cernăuți cu țara mamă și îmi dau seama că astăzi avem niște golani care efectiv își bat joc de țara asta.

Moderator: Nu mai merge cu oameni de carton. Găsiți în opoziție niște oameni adevărați, găsiți, repet, care să nu fie șantajabili cu nimic, să nu fie nici securiști, nici milițieni...

M.N.: Eu vă dau zece nume.

Moderator: ...și puneți un guvern creștin adevărat care n-are cum să greșească. Se ajunge la vorba lui Coposu: „până nu vom avea conducători cu frică de Dumnezeu nu vom avea liniște în țară.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu